Cookie- og Privatlivspolitik

Dette website er ejet og udbydes af:
Frijsenborg & Wedellsborg/ Wefri A/S
CVR-nr. 73959713 / 36056428
Linen 62
8450 Hammel
86 96 14 00

Websitet www.wedellsborg.dk anvender cookies – tekstfiler, som gemmes på din computer, mobiltelefon eller tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies indeholder ikke skadelig koder som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer blive mindre relevante for dig, og de vil optræde hyppigere. Du risikerer også, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold du ikke kan få adgang til.


Se evt. denne liste med: 
Hyppige tredjeparter ved digital annoncering

 

Hvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.

Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Første gang du besøger Wedellsborgs hjemmeside, modtager du automatisk en eller flere cookies. Du modtager endvidere cookies, når du foretager søgninger eller besøger undersider på vores site.

En cookie er en tekstfil, der lagres i din webbrowser (f.eks. Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera o.lign.), og som registrerer dig som unik bruger. Cookies effektiviserer din internetbrug, fordi dine handlinger bliver husket, og du skal derfor ikke begynde forfra, hver gang du bruger internettet. Websitet bruger med andre ord cookies til at huske informationer om dine præferencer. Det er f.eks. en cookie, der gør, at du ikke behøver at logge ind på et site, hver gang du besøger det.

Når du besøger vores website, indsamler vores cookies oplysninger om dig. Disse oplysninger bruges herefter til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der bliver vist på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Vores partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester.

Kategorier af cookies

Nødvendig – Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.

Præferencer – Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.

Statistik – Statistisk cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.

Marketing – Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websites. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger, og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjeparts annoncører.

Uklassificeret – Uklassificerede cookies er cookies, som vi er i færd med at klassificere sammen med udbyderne af de enkelte cookies.

Cookies på Wedellsborg

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, tilmelding til nyhedsbrev, deltagelse i konkurrencer eller undersøgelser, registrering som bruger eller abonnent, køb via websitet eller øvrig brug af websitets services.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (m.a.o. dine interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne, behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Vi har gennemført følgende sikkerhedsforanstaltninger for beskyttelse af personoplysninger:

– Kun medarbejdere, der har et arbejdsbetinget behov for adgang til de registrerede personoplysninger, har adgang hertil enten fysisk eller gennem it-systemer med rettighedsstyring.

– Alle computere har adgangskode, og medarbejderne må ikke overlade deres adgangskoder til andre.

– Systemet har firewall og antivirusprogram, der løbende opdateres.

– Personoplysninger slettes på forsvarlig vis ved udfasning og reparation af it-udstyr.

– USB-nøgler, eksterne harddiske mv. med personoplysninger skal opbevares i lukket skuffe eller skab.

– Fysiske mapper er placeret på aflåst kontor eller i aflåste skabe.

– Personoplysninger i fysiske mapper slettes ved makulering/afbrænding.

– Personoplysninger, som skal sendes per e-mail til ekstern modtager, sendes som sikker mail

– Alle medarbejdere skal instrueres i behandling og beskyttelse af personoplysninger.

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger, vise dig de annoncer, som med stor sandsynlighed er relevante for dig, registrere dine køb og betalinger, kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev samt at optimere vores services og indhold.

Behandlingens formål og lovlighed Personoplysningerne behandles og arkiveres i forbindelse med:

– Personaleadministration, herunder rekruttering, ansættelse, fratrædelse og udbetaling af løn

– Stamdata for kunder samt markedsføring, ordrer og salg

– Stamdata for leverandører samt rekvisitioner og køb

– Vi benytter kun personoplysningerne til de nævnte formål, og vi indsamler kun de oplysninger, som er nødvendige til opfyldelse af formålet

Hvilke personoplysninger indsamler vi og hvornår?

Vi beder om visse personoplysninger for at tilpasse vores indhold og annoncer. Hvis du fx booker en fremvisning, foretager køb, kontakter os, ønsker at modtage henvendelser, opretter en konto eller deltager i vores begivenheder og konkurrencer.  Disse personoplysninger omfatter:

– Fulde navn

– Adresse

– E-mail

– Telefonnummer

– Oplysninger if. med køb/salg af vare og ydelser (BtilB)

– IP-adresse

– Betalingskort informationer

Formål med anvendelse af cookies

– Lave og administrere din konto

– Udsendelse af nyhedsbrev

– Sende dig information og marketing

– Behandle din ordre

– Lave undersøgelser og analyser

– Svare på kundehenvendelser og support

– Analysere data inkl. automatiserede systemer og maskiner til at forbedre vores services og din oplevelse.

Hvem har adgang til data

Ansatte hos Frijsenborg & Wedellsborg, som sikrer tekniske og organisatoriske foranstaltninger i forbindelse med deres arbejde. Efter endt ansættelsesforhold vil med arbejdere blive fjernet fra denne adgang.

Hver enkelt medarbejder der arbejder med personoplysninger, er blevet informeret og har forpligtet sig til vores persondata og privatlivsprocedure.

Tredjeparter med adgang til cookies

– Morningtrain

Morningtrain ApS er et 3. parts digitalt bureau, som er tilknyttet Wedellsborg. Morningtrain har kun adgang igennem en krypteret portal kaldet Lastpass.

Lastpass er en stærkt krypteret med algoritmer der sørger for fuldstændig sikkerhed i skyen. Data er krypteret på enheds niveau og er holdt hemmeligt for LastPass selv. Det er altså kun Morningtrain medarbejdere der har adgang til disse data. Med en to-trinsbekræftelse er denne service gjort endnu mere sikker. Når ansættelsesforhold ophører hos Morningtrain, bliver den tidligere ansat fjernet fra alle adgange i Lastpass.

Data fra Google Analytics har Morningtrain også adgang til – disse bliver udelukkende benyttet til statistik og rapportering.

Sitet er hostet hos time4.vps, som er placeret i Letland.

 

Opbevaring og sletning af data

Serverlogs og data vil blive gemt i 3 måneder hvorefter de slettes. Serverlogs inkluderer IP adresse, sti og fejl der opstår. Disse informationer bruges udelukkende til fejlfinding og trafikanalyse.

På www.wedellsborg.dk anvendes _ga cookies via Google Analytics som tildeler den besøgende et unikt ID. Det bruges til at følge hvordan hjemmesiden bruges. Disse data gemmes i 50 måneder og bruges til interne statistikker og afrapportering.

Alm personoplysninger opbevares primært på Pc’er med sikret password og kode. Desuden findes der oplysninger i mapper på kontoret, overvåget og ellers aflåst lokale.

Vi har indført følgende overordnede retningslinjer for opbevaring og sletning af personoplysninger:

– Personoplysninger opbevares i fysiske mapper.

– Personoplysninger opbevares i it-systemer og på serverdrev.

– Personoplysninger opbevares kun så længe det er nødvendigt for formålet med behandlingen.

– Personoplysninger for medarbejdere slettes fem år efter endt ansættelse.

(se også ”Procedure for sletning koncern”)

Hvornår sletter vi:

Der fortages løbende en vurdering og sletning af ikke relevante og nødvendige personoplysninger.

Data der indgår i regnskabssammenhæng opbevares i 5 år efter regnskabsperiodens udløb. Disse data vurderes/slettes hvert år i april.

Data der vurderes, at være relevant og nødvendig i længere end 5 år opbevares indtil, andet vurderes. Disse data vurderes hvert år i april.

Vurdering foretages også, hvis en person trækker sit samtykke tilbage eller opsiger en aftale.

Hvis der gøres indsigelse, vurderes og evt. slettes oplysninger.

Jobhenvendelser slettes automatisk efter 1 år

Henvendelser på bestilling af træ og areal udlejning slettes automatisk efter 31 dage

Desuden er der indhentet ”Databehandleraftale” fra samarbejdspartnere der behandler/omhandler persondata.

 

Hvad gør vi for at holde data sikkert

Med et SSL certifikat hos vores hosting-udbyder sikrer vi gennem SSL-kryptering at alle data der videreformidles mellem de enkelte web-browsere og servere holdes sikker, privat og integral. Gennem SSL sikrer vi derfor at al data forbliver private.

Se mere under punktet ”Sikkerhed”

Procedure ved systemfejl eller hacking

I tilfælde af brud på persondatasikkerheden anmelder Vi hurtigst muligt og inden 72 timer bruddet til Datatilsynet. Virksomhedens Ledelse er ansvarlig for, at dette sker. I anmeldelsen beskrives bruddet, hvilke grupper af personer det vedrører, og hvilke konsekvenser bruddet kan få for disse personer, samt hvordan vi har afhjulpet eller vil afhjælpe bruddet. I tilfælde hvor bruddet indebærer en høj risiko for de personer, om hvem vi behandler personoplysninger, vil vi underrette disse.

Rettigheder vedrørende personoplysninger: 

Du har til enhver tid ret til (1) at tilgå dine personoplysninger, (2) berigtige dine personoplysninger, hvis de er ufuldstændige eller ukorrekte, eller (3) slette dine personoplysninger. Du har også ret til at anmode om, at behandlingen af personlige oplysninger indstilles, jf. gældende lovgivning. Hvis vi har indhentet dit samtykke til behandling af dine personoplysninger, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, herunder til at fravælge, at de bruges til direkte markedsføring.